Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на катализатор - "ЗА" и "ПРОТИВ"

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
    Е да де колега, ама ако е изправен и колата по-новичка.
    Само че нашите "убавици" са вече позастаряващи и е съвсем нормално и катализатора да се позадръстил (ако вече не е бил и някой да го е махнал). Аз също съм на мнение, че ако е изправен не трябва да се пипа (както всяко едно нещо по една кола), но ако е задръстен просто няма друго решение освен махане или смяна. До колкото знам тия по 200-400лв, са някакви универсални и съм доста скептичен относно ползата им. Иначе оригиналния си е бая цифра и не си заслужава инвестицията - да беше 3-4 годишна кола, да го смениш, ама на 10-12 годишен барутарник, това е най-малкия проблем.
    Дори да е стара като си работи не го пипай а и нали знаеш нашите майстори как го определят-на ауспуха газовете парят' оппа 'запушен ти е катализатора и като не разбираш много викаш-махай,да ама не в повечето случаи е друго.А да се купува нов просто няма абсолютно никакъв смисъл-то тя колкото ти е по-нова колата толкова са ти по-големи данъците(има логика 3 катализатора 3пъти повече плащаш,2ва по-малко а ако нямаш хич
    и си по-стар и по-малко кубиков,камоли да си над 30 годишен ти си царя на икономичноста)
    ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

    Comment


    • #17
      Принципно съм природолюбител и за туй съм да сме с катализатори, ама колегите производители също ни цакат яката.
      При 147цата катализаторите кацат на 700 евро в ибей, а ако се купи лошо качество както при мен първите 500 евро са заминали!
      Инак в моментъа колата без предната пита, живна!
      Opel Corsa B
      Opel Tigra
      Mercedes A 160
      Mercedes A190 AMG
      Alfa Romeo 147 1.6 ts
      http://www.snimka.bg/album.php?album_id=233669

      Comment


      • #18
        Пройзводителите дават живот на катализатора до 100-150к км в зависимост от горивото (в бг се е прецакал тотално). Това са цифрите независимо от марката на колата. След това ако имаш излиши пари си го подмени с нов, или го махаш. Но кола на над 4-5 години със сигурност е на тези и повече км и този катализатор просто нищо не чисти вече. При мен като го махнах се усети малко по-добре откъм вървеж. Положително бе махането и се радвам че го направих. Нз как вашите са добре като са на 8-10 години
        sigpic
        Gulfstream G650 with Italian design...

        Comment


        • #19
          Колега,като ти е запушен носа какво правиш???
          При колата същата работа. Преди години имах 155-ца. Катализаторът и се беше натрошил и парченцата се бяха изпонатъпкали в тръбите. Смених цялата "отделителна" система на колата заради тази работа!
          Така,че: режи смело след сондата. На мястото на катализаторното гърне се слага резонатор/с многото тръбички/ или подходящо гърне с метални стружки.
          Във всеки сервиз за гърнета ще ти свършат работа /избирай по-големите,за да си сигурен,че ще имат необходимите гърнета/.
          ПП АКО СИ ПАРАЛИЯ ОРИГИНАЛНИТЕ КАТАЛИЗАТОРИ СА ОКОЛО 2000 ЛВ.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от plamen76 Покажи съобщение
            НИКАКВА разлика няма с работещ катализатор и без него.Говоря за поведението на колата
            То това е ясно, но така като чета излиза , че има вариант катализатора да е частично запушен? Повечето казват ,че ако е запушен мириши на развелни яйца, обаче гледам има колеги на , които не е миришило така, но след махането му казват , че колата се отпушва?
            Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от goge_to Покажи съобщение
              Колега,като ти е запушен носа какво правиш???
              При колата същата работа. Преди години имах 155-ца. Катализаторът и се беше натрошил и парченцата се бяха изпонатъпкали в тръбите. Смених цялата "отделителна" система на колата заради тази работа!
              Така,че: режи смело след сондата. На мястото на катализаторното гърне се слага резонатор/с многото тръбички/ или подходящо гърне с метални стружки.
              Във всеки сервиз за гърнета ще ти свършат работа /избирай по-големите,за да си сигурен,че ще имат необходимите гърнета/.
              ПП АКО СИ ПАРАЛИЯ ОРИГИНАЛНИТЕ КАТАЛИЗАТОРИ СА ОКОЛО 2000 ЛВ.
              ------------------------------------
              Ако може, главните букви да ги използваме само по предназначение!
              Благодаря

              Comment


              • #22
                При ГАЗ и катализатор, какъв е ефекта ?

                Comment


                • #23
                  Eфекта е добър за околната среда.
                  Моята е на газ, но без катализатор, и пак съм в нормите, дори ми казаха че е много добре като минавах преглед.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #24
                    Колеги,забравих да спомена,че има разлика между бензиновите/+газ/ и дизеловите двигатели.Вероятноста от запушване на катализатор на бензинов респ. на газ автомобил е почти нулева по простата причина,че при изгарянето на горивната смес не се отделят сажди. При тях с времето и работата при високи температури, катализатора се разтрошава и обикновено това причинява запушвания. Задръстванията на финната пита със сажди се получава само при дизела! При него при дори слабо запушен катализатор се усеща миризма на развалено, и колата /с уговорката,че няма филтър за твърди частици/ въобще не изпушва при здраво настъпване.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от goge_to Покажи съобщение
                      Колега,като ти е запушен носа какво правиш???
                      При колата същата работа. Преди години имах 155-ца. Катализаторът и се беше натрошил и парченцата се бяха изпонатъпкали в тръбите. Смених цялата "отделителна" система на колата заради тази работа!
                      Така,че: режи смело след сондата. На мястото на катализаторното гърне се слага резонатор/с многото тръбички/ или подходящо гърне с метални стружки.
                      Във всеки сервиз за гърнета ще ти свършат работа /избирай по-големите,за да си сигурен,че ще имат необходимите гърнета/.
                      ПП АКО СИ ПАРАЛИЯ ОРИГИНАЛНИТЕ КАТАЛИЗАТОРИ СА ОКОЛО 2000 ЛВ.
                      А неоргиналните са около 300 лв
                      Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                      Нагоре по стълбата, която води надолу
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от goge_to Покажи съобщение
                        Колеги,забравих да спомена,че има разлика между бензиновите/+газ/ и дизеловите двигатели.Вероятноста от запушване на катализатор на бензинов респ. на газ автомобил е почти нулева по простата причина,че при изгарянето на горивната смес не се отделят сажди. При тях с времето и работата при високи температури, катализатора се разтрошава и обикновено това причинява запушвания. Задръстванията на финната пита със сажди се получава само при дизела! При него при дори слабо запушен катализатор се усеща миризма на развалено, и колата /с уговорката,че няма филтър за твърди частици/ въобще не изпушва при здраво настъпване.
                        Е добре ако се разтрошат усеща ли се пак някаква специфична миризма? Защото примерно моята кола е на 11 год. отдавна може да се е строшил тоя катализатор.
                        Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Crazy_Element Покажи съобщение
                          Е добре ако се разтрошат усеща ли се пак някаква специфична миризма? Защото примерно моята кола е на 11 год. отдавна може да се е строшил тоя катализатор.
                          Не мога да кажа защо така е измислен като устройство,но: каталитичния елемент в гърнето са две сфери,чийто материал е нещо от типа на графита,с насочени една към друга финни тръбички,които като погледнеш през тръба на гърнето изглеждат като ситна мрежа. Най често се разтрошава спойката между двете сфери. От вибрациите и друсането по време на движение едната се извърта и всъщност стената и препречва тръбичките на другата, т.е. действа като спирачка на струята от изпускателните колектори. Това не значи,че материалът е изгубил каталитичните си свойства. Проблема е механичен,но и необратим за съжаление.
                          Около 150 хил. км. дават живот на катализатора,но както всяко друго нещо по една кола,този живот зависи от много фактори: експлоатация,поддръжка,начин на шофиране,ГСМ материали и т.н. Така че може да изкара и 20 год. маже и 4-ри/на моя миниван,който е на 4-ри год. лятото му"резнах"единия катализатор/. Алфата ми е на 11 год. в перфектно"здраве",но забележи на-88 хил. км. така че...

                          Comment


                          • #28
                            Платина(няква мрежичка ли беше, или оксидирано нещо) имаше вътре в катализатора, поне доколкото съм гледал Дискавъри, по някакви бегли спомени. Като се замисля,може ми затова цената е толкова корава.
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #29
                              Колеги, аз съм без катализатор 147 1.5 кс. да ви кажа че борд компа отчита постоянна повреда заради работата на ламбдата, понеже отчита високи стойности, а не е програмина за такива и я изкарва дефектна. От една година се мъча да го управя но така и не знам къде може да се сложи такъв резонатор или каквото и да е там за да не ми отчита грешка на борд компа
                              Алфа Ромео 147 1.6 TS

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от pechenia Покажи съобщение
                                Колеги, аз съм без катализатор 147 1.5 кс. да ви кажа че борд компа отчита постоянна повреда заради работата на ламбдата, понеже отчита високи стойности, а не е програмина за такива и я изкарва дефектна. От една година се мъча да го управя но така и не знам къде може да се сложи такъв резонатор или каквото и да е там за да не ми отчита грешка на борд компа
                                Сложи си симулатор на сондата. Тази след катализатора която е. Няма да се оправи и с резонатор. Последната сонда след катализатора тя не управлява нищо. Тя е за самодиагностика и в момента те информира, че катализатора не работи. А той всъщност го няма. Ако сложиш резонатор ще намалиш малко скороста на газовете, но не мисля, че ще спре да свети за проблем. За това най-добре симулатор който да казва, че всичко е на ред след катализатора.
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X